Τρίτη, Απριλίου 18, 2006
Ο Ταχυδρόμος...ΔΕΝ χτυπάει δυο φορές..
Ο Ταχυδρόμος
του Οδυσσέα Ελύτη

Κάθε πρωί όπου ξυπνώ
τρέχω στην πόρτα και κοιτώ

Τρίτη
Κυριακή
Δευτέρα
κι άλλη μια χαμένη μέρα

Πάνε κι έρχονται ολοένα
τα βαπόρια και τα τρένα

Ταχυδρόμε ανάθεμά σε
μόνο εμένα δε θυμάσαι

Πιάνει ο κόσμος περιστέρια
κι εγώ μένω μ' άδεια χέρια

-Γράμμα τέτοιο δε λαβαίνεις,
άδικα μην περιμένεις
Δε σου το 'χουνε γραμμένο κι αν σου το ΄χουν πάει αλλού
Άλλος μένει εκεί που μένεις και το δίνουνε αυτουνού
ίσως να 'ναι και σταλμένο σ' άνθρωπο του φεγγαριού
ή και παραπεταμένο σε μιαν άκρη του ουρανού..




Με το παραπάνω ποίημα "γνωριστήκαμε" στην παράσταση "Το Μπλέντερ", των Κώστα Λειβαδά και Ρένου Χαραλαμπίδη. (Δεν έχω σκοπό να σχολιάσω εδώ την παράσταση.)
Το συγκεκριμένο ποίημα ανακατωμένο (στην κυριολεξία) με ένα άλλο ποίημα του Ελύτη, "Η Ρουλέτα", συνοδευμένο, στο πιάνο από τον Λειβαδά, από την υπέροχη μελωδία του Χατζιδάκι "Οδός Ονείρων" σε έναν 10λεπτο μονόλογο του Χαραλαμπίδη έκανε μια κατάμεστη "Αίγλη" (βλ. Θεσσαλονίκη) να κρατάει την ανάσα της....
Μία από τις καλύτερες στιγμές όσων παραστάσεων-συναυλιών παρακολούθησα το 2006.
Το έψαχνα καιρό, επιτέλους το βρήκα, το ταυτοποίησα (με τη βοήθεια του kyriaz) και το post-άρω για όποιον άλλον μπορεί κάτι να του σημαίνει..
 
posted by Filomila at 13:29 | Permalink |


6 Comments:


  • At 27/4/06 00:05, Blogger Νicola Beerman

    Mολις θυμηθηκα οτι εχω γραψει ενα και μοναδικο γραμμα στη ζωη μου και το εστειλα πριν δεκα χρονια απο Ολλανδια στην Ελλαδα.Η φιλη μου ,μου το εδωσε και τωρα ειναι συλλεκτικο.Ισως μια μερα το ποσταρω.

     
  • At 27/4/06 16:02, Blogger Filomila

    nicola: να το κάνεις post to γράμμα σου...για να είναι ΕΝΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ θα 'πρέπει να ήταν και ξεχωριστή περίπτωση.. Αν και τώρα που το σκέφτομαι, αν όντως ήταν ξεχωριστή περίπτωση να μην το ποστάρεις..some things are to be kept for us and us alone.

    PS: Και κάτι ακόμα: εγκαινίασες το blog μου και θα σου κάνω μια special μνεία σε κάποια φάση!! Προς το παρόν ας πω ότι το blog είναι σε εμβρυακή μορφή ένεκα υποχρεώσεων εκτός διαδικτύου (για αυτό έχει και τα σιέλ του τα χάλια, αλλά επιφυλάσσομαι για το μέλλον να το χρωματίσω καλύτερα..!)

    PS2: Να σημειώσω ότι το ποίημα "Ο Ταχυδρόμος" δεν είναι δικό μου. Συγγραφέας-ποιητής άγνωστος (ακόμα τον ψάχνω..μόλις τον βρω θα προσθέσω και την απαραίτητη βιβλιογραφική αναφορά!)

     
  • At 29/4/06 02:01, Blogger andy dufresne

    Σου γράφω για να σου διαλύσω μερικές από τις αναστολές σου για τα blog.

    Διάβασα το σχόλιό σου στο blog του ΝΔ, μου άρεσε ιδιαίτερα και είπα να 'ρθω να σου αφήσω μια "κουτσουλιά".

    Καλορίζικη, καλή δύναμη και να θυμάσαι ότι σε παρακολουθούμε.

     
  • At 30/4/06 01:52, Blogger Filomila

    Είναι τόσο ωραίο να σου αφήνει ο άλλος έτσι ακομπλεξάριστα και αυθόρμητα έναν καλό λόγο...

    Andy ευχαριστώ.

     
  • At 22/6/06 15:08, Blogger kyriaz

    Αγαπητή Φιλομήλα,
    το ποίημα που παραθέτεις ανήκει στη συλλογή του Οδυσσέα Ελύτη ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ..
    Να 'σαι πάντα καλά....

     
  • At 27/6/06 01:18, Blogger Filomila

    @kyriaz
    Ευχαριστώ πολύ! Αν και να είμαι ειλικρινής ένιωσα προς στιγμή να κοκκινίζω από ντροπή που δεν το ήξερα, παρότι έχω διαβάσει αποσπάσματα από αυτήν τη συλλογή (τελικά ώρες ώρες μπορώ να είμαι πολύ απρόσεκτη!).
    Πάντως ειλικρινά ευχαριστώ. Μου αρέσουν οι "παρατηρήσεις"..διορθώνομαι!